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What do the individual characters of the order codes for linear guideways mean?

The order codes are broken down and explained in the respective catalogue for the product category. Go to Downloads -> Service (https://www.hiwin.de/en/service/downloads) and select the catalogue for the desired product using the filter function. Here, you will find all information on the order code.

To the downloads

How do I find the right product for my application?

Our sizing tool helps you to find the correct product for your application. You can access this tool under Service -> Sizing tool (https://www.hiwin.de/en/service/auslegungstool). For more information, see “How does the sizing tool work?”

To the sizing tool


Wie erhalte ich eine technische Beratung, wenn ich mir unsicher bin, was ich genau brauche?

Sie können uns jederzeit per E-Mail unter info@hiwin.de oder telefonisch unter +49 781 92378-0 eine Anfrage zukommen lassen. Wir kümmern uns darum, dass der richtige Ansprechpartner sich mit Ihnen in Verbindung setzt.

Falls Sie bereits einen persönlichen Ansprechpartner im Vertrieb kennen, können Sie diesen jederzeit direkt kontaktieren.
 


Do you have a data protection policy?

You can find our data protection policy at https://www.hiwin.de/en/datenschutz

To the privacy policy


Am I entitled to a guarantee?

Our warranty period is 12 months.



Was mache ich, wenn die Website nicht korrekt funktioniert?

Bitte versuchen Sie es mit einem anderen Browser. Sollte die Website dann immer noch nicht funktionieren, schreiben Sie uns bitte eine E-Mail an shop-support@hiwin.de


What is "My Projects"?

Designs, configurations or standard articles can be saved under “My projects”. By clicking the saved articles, you can place them in the shopping basket or continue the design or configuration process.

To my projects

Can projects be saved?

You can save designs or configurations under “My projects”.

To my projects


Wohin kann ich mich bei Fragen zum Angebot wenden?

Bitte schreiben Sie eine E-Mail an shop-quotation@hiwin.de



Warum sehe ich keine Lieferzeit im Warenkorb?

Lediglich registrierte und angemeldete Nutzer können Lieferzeiten einsehen. Falls Sie sich registriert haben und keine Lieferzeiten sehen oder sich nicht registrieren möchten, können Sie sich mit uns in Verbindung setzen oder an shop-registry@hiwin.de wenden. Wir melden uns zeitnah bei Ihnen. Falls Sie noch nicht registriert sind, können Sie das jederzeit bequem hier nachholen.

Zur Registrierung


Bekomme ich im Webshop die gleichen Konditionen wie auch bei einem Angebot über den Vertriebsinnendienst?

Ja, die Freischaltung des Accounts erfolgt über unseren Vertriebsinnendienst. Dieser verknüpft Ihre Konditionen mit unserem Webshop, sodass Sie die gleichen Konditionen erhalten.



Kann ich mir ein Angebot erstellen lassen?

Sie können ihre Artikel direkt im Warenkorb sammeln, dort wird Ihnen direkt der Verkaufspreis angezeigt. Aus dem Warenkorb können Sie sich bei Bedarf auch direkt ein Angebot als PDF erzeugen.
 

Zum Warenkorb


Was mache ich bei einem eingeschränkten Zugriff/Fehlermeldung im Webshop?

Bitte schreiben Sie eine E-Mail an shop-support@hiwin.de



Wohin kann ich mich bei Rückfragen oder Informationen zu meiner Bestellung wenden?

Bitte schreiben Sie eine E-Mail an shop-order@hiwin.de



Kann ich eine Bestellung nachträglich ändern/ stornieren?

Online können Sie die Bestellung nicht mehr ändern, bei Bedarf wenden Sie sich bitte an Ihren HIWIN-Ansprechpartner.
 


Can I change the language of the website?

The website is available in 7 languages. You can change the language by clicking the globe icon in the header of the website. An element for changing the language is displayed directly next to the shopping basket icon. Simply select the desired language.


Can I return an article?

Yes, articles can be returned. Before returning an article, please request a return number and enter it on the delivery note or on the outside of the package.


Which parcel service delivers the goods?

As standard, we normally dispatch all parcels with a weight of up to 30 kg with UPS, while all other parcels are delivered by a forwarding agency.


How are goods packaged?

Our goods are predominantly packaged in recycled cardboard boxes and PE film.


Is express delivery possible?

Yes, we offer express delivery. Please contact your HIWIN representative for details.


Can I specify a delivery time?

Yes, you can specify a delivery date or request express delivery at a specific time. Please contact your HIWIN representative for details.


Is overseas delivery possible?

Yes, overseas delivery is possible. Please select the desired delivery address during the ordering process.


Who bears the transport risk?

If goods are sent with our chosen forwarding agency, we bear the risk of transport. If you collect the goods yourself or commission your own forwarding agency, you bear the risk.


How high are the shipping costs?

Shipping costs depend on the size of the order and are displayed and calculated individually during the ordering process.


How much do repairs cost?

For repair inquiries, please e-mail us under reparatur@hiwin.de or contact us by phone under +49 781 932 78 32. If a repair no longer makes financial sense, we will work with you to develop a suitable solution.


How long do repairs take?

It goes without saying that quick servicing with a streamlined process is a top priority for us, for linear guideways, ballscrews or the electric drive technology product range. In the ballscrew product range, we offer the following additional services: With advance notice, repairs can be effected in 24 hours. Without prior notice, repairs usually take up to one week. If a repair no longer makes financial sense, we will work with you to develop a suitable solution. For repairs, e-mail us under reparatur@hiwin.de or contact us by phone under +49 781 932 78 32. You can find further information under https://www.hiwin.de/en/service/reparatur


How do I find the right contact partner?

You can find your point of contact or local dealer under Contact.

You can also reach us as follows:

 

Telephone: +49 781 93278-0

Mon-Thu 8am - 12pm and 1 - 5pm

Fri           8am - 12pm and 1 - 3pm

 

E-mail:

General enquiries to info@hiwin.de

Enquiries about linear axes to hx@hiwin.de

Enquiries about precision systems to precision@hiwin.de

Enquiries about strain wave gearboxes to datorker@hiwin.de

 

You can also contact us at any time via our chat.

We will be happy to help.

To my contact person

How can I change my terms of payment?

Payment is effected by invoice, and these terms cannot be changed. Feel free to contact us by phone, e-mail or chat if you require further information.


What methods of payment are available?

Payment for orders placed in our online shop can be effected via invoice. We reserve the right to demand payment in advance in the case of a low credit rating.



Wo finde ich den aktuellen Katalog/Montageanleitung?

Unsere Kataloge und Montageanleitungen finden Sie im Bereich Downloads. Wählen Sie "Katalog" oder "Montageanleitung" aus und wählen Sie anschließend links über die Filterfunktion die Produktgruppe aus. Nun können Sie ganz einfach den Katalog oder die Montageanleitung des gewünschten Produkts in der jeweiligen Sprache herunterladen.

Zu den Downloads


Wie kann ich Downloads mit anderen teilen?

Unsere Dokumente im Bereich Downloads können ganz einfach mit anderen geteilt werden. Wählen Sie hierzu den gewünschten Download-Typ im Bereich Downloads aus. Wählen Sie anschließend die Sprache des gewünschten Dokuments aus und klicken Sie rechts auf das Teilen-Symbol. Geben Sie noch die E-Mail-Adresse und auf Wunsch einen individuellen Text ein und klicken Sie abschließend auf "Senden". 


Why do I need a project planning sheet?

You need to fill in a project planning sheet whenever you require a sizing or service life calculation from us. It serves as a checklist with which you describe your application for us in as much detail as possible.


Where can I view the order status?

You can view your orders in your personal area under My orders. You will also find information about the order status there.

To my orders

Why can’t I see any prices?

Only registered users can view prices. If you have registered but still cannot see any prices, or if you do not wish to register, you can contact us or e-mail us at shop-registry@hiwin.de. We will get back to you as soon as possible. If you have not yet done so, you can register conveniently at any time under https://www.hiwin.de/en/customer-registration.

To registration

How do I calculate the delivery time?

The delivery time is the production time plus the actual delivery time of our shipping partner. The production time is displayed on the detailed product page and in the shopping basket. You will see the delivery time of our shipping partner after clicking the “Go to check-out” button and selecting the delivery address and mode of dispatch.


Can I order all products online?

All standard products can be ordered online. If you require a product which deviates from the standard, please contact our internal sales team or your personal contact in our Distribution department, and we will work out a solution with you.

To our products

Can I order online without registering?

Orders cannot be placed online without registering first. You can register and log in at any time under https://www.hiwin.de/en/customer-registration.

To registration

Can I order by phone, e-mail or fax?

You can order conveniently by e-mail or fax at any time.


Do I have to set up a user account to order goods?

Before you can order goods, you need to register as a customer under https://www.hiwin.de/en/customer-registration. To do this, click the link “Now register” under ‘Log in”. Complete the registration form and send it. You will then immediately receive a confirmation link by e-mail. Please confirm that your entries are correct after opening the link. Your data will then be sent to us. As a rule, we will enable your access within the next 24 hours. You will be notified by e-mail when this has been done. From this point on, you can log in to the website and use all functions.  Please contact shop-registry@hiwin.de if you have problems registering.

To registration

Is there a minimum value for orders?

There is no minimum order value in our web store.


How do I order a product online?

You can select the desired product using our product finder and either order it directly or adapt it to your requirements in the CAD configurator. (Configured) products can then be placed in your shopping basket. Registered users can place their orders via the shopping basket. Here, prices and delivery times are also shown again. During the ordering process, you will also be asked to enter the delivery address, select method of payment and delivery option. After successfully placing your order, you will receive an order confirmation via e-mail. You can view all orders in your personal customer area under “My orders”. And if you know the article number or order code from previous orders, you can use the convenient “Quick ordering” function to add a product to your shopping basket.

To our products


Wie bekomme ich die CAD-Daten?

Nach einer Registrierung können Sie jederzeit die gewünschten CAD-Daten direkt downloaden.

 

Sie haben verschiedene Möglichkeiten, an die gewünschten CAD-Daten zu gelangen:
Wählen Sie entweder das gewünschte Produkt über den Produktfinder aus und klicken auf "CAD-Daten" auf der Produktdetailseite.

Oder konfigurieren Sie das Produkt nach Ihren Anforderungen in unserem CAD-Konfigurator unter "Service" oder in unserem Produktkonfigurator unter "Tools".

Zur Registrierung

Is there a charge for CAD data, and do I need to register?

We will send you our CAD models free of charge by email on request.

 

There are several ways for you to obtain the CAD data you require:

Either select the desired product using the product finder and click on ‘CAD data’ on the product details page.

Or configure the product to meet your requirements in our CAD configurator under ‘Service’ or in our product configurator under ‘Tools’.

To the CAD configurator


Wohin kann ich mich wenden, wenn sich mein Passwort nicht zurücksetzen lässt?

Bitte senden Sie eine E-Mail an shop-support@hiwin.de



Wie lange dauert meine Freischaltung nach Abschluss meiner Registrierung?

Die Freischaltung erfolgt am selben Tag. Sie bekommen eine Nachricht von uns, wenn Sie den Shop in vollem Umfang nutzen können.



Meine E-Mail-Adresse wird bereits verwendet…

Vielleicht haben Sie sich mit Ihrer E-Mail-Adresse bereits in unserem Shop registriert. Falls Sie Ihr Passwort vergessen haben, klicken Sie einfach auf Passwort vergessen. Wir schicken Ihnen dann an die angegebene E-Mail-Adresse ein neues Passwort zu. Falls Sie weiterhin Probleme haben sollten, wenden Sie sich bitte an unseren Support unter shop-registry@hiwin.de



Wohin kann ich mich bei Fragen zur Registrierung / zum Registrierungsablauf wenden?

Bitte schreiben Sie eine E-Mail an shop-registry@hiwin.de



Kann ich mich mit den Anmeldedaten des alten Webshops im neuen Webshop anmelden?

Nein. Wir sind seit Dezember 2019 mit unserem neuen Webshop online. Leider können Sie die Anmeldedaten des „alten“ Webshops nicht mehr verwenden. Hier können Sie sich aber ganz einfach neu registrieren, siehe auch „Wie kann ich mich auf der Webseite registrieren“.

Zur Registrierung


Was mache ich, wenn meine Mitarbeiter den Webshop nutzen dürfen aber keine Preise sehen sollen?

Es gibt die Funktion eines Chefeinkäufers. Nur Mitarbeiter, die als Chefeinkäufer benannt werden, können Preise sehen. 

Sehen Sie auch: FAQ "Was bedeutet die Funktion "Chefeinkäufer"?"



Wieso kann ich mich nicht anmelden obwohl ich mich registriert habe?

Möglicherweise haben Sie sich lediglich für unseren alten Webshop registriert. Seit Dezember 2019 haben wir einen neuen Webshop. Leider können Sie hier die Daten des alten Webshops nicht mehr verwenden. Hier können Sie sich ganz einfach neu registrieren. Weitere Informationen siehe auch unter "Wie kann ich mich auf der Webseite registrieren".

Zur Registrierung


Was bedeutet die Funktion "Chefeinkäufer"?

Auf Wunsch vieler Kunden haben wir in unserem Webshop die Funktion „Chefeinkäufer“ implementiert. Diese Funktion erlaubt es Ihnen, selbst zu entscheiden, welche Mitarbeiter Ihres Unternehmens die Einkaufspreise in unserem Webshop einsehen können und welche nicht. Aktuell kann jeder User die Einkaufspreise seines Unternehmens einsehen.

Die erstmalige Freigabe der Funktion „Chefeinkäufer“ für Ihr Unternehmen erfolgt über das HIWIN Webshop-Team (shop-registry@hiwin.de oder +49 781 93278-501). Im persönlichen Bereich können Sie als Chefeinkäufer anschließend über den Eintrag "Benutzerverwaltung" definieren, wer innerhalb Ihres Unternehmens Preise einsehen darf.

Für alle, die von dieser neuen Funktion keinen Gebrauch machen, bleibt es dabei, dass jeder registrierte User die Preise einsehen kann.

Hier Ansprechpartner finden


Wie kann ich mich auf der Website registrieren?

Vor der erstmaligen Anmeldung müssen Sie sich einmalig registrieren. Füllen Sie das Registrierungsformular aus und senden es ab. Sie erhalten umgehend eine Bestätigungslink per Mail zugeschickt, bitte bestätigen Sie die Richtigkeit Ihrer Angaben nach dem Öffnen des Links. Ihre Daten werden jetzt an uns übermittelt. In der Regel werden wir Ihren Zugang innerhalb der nächsten 2 Stunden freischalten. Sobald dies erledigt ist erhalten Sie eine Benachrichtigung per E-Mail. Ab dem Zeitpunkt können Sie sich anmelden und alle Funktionen nutzen. Falls Sie keine Bestätigungsmail erhalten oder Probleme mit der Registrierung haben können Sie sich an shop-registry@hiwin.de wenden.

Zur Registrierung


Kann ich Datenblätter für meine Konfiguration herunterladen?

Innerhalb des jeweiligen Konfigurator steht der Button „Datenblatt“ zur Verfügung. Dieses Datenblatt enthält die wichtigsten technischen Merkmale und Zeichnungen für das individuell konfigurierte Produkt. Aktuell steht diese Funktion für konfigurierte Produkte nur für die Produktgruppe Profilschienenführung zur Verfügung. Weitere Produktgruppen werden folgen.

Zum CAD-Konfigurator

How do I change my password?

Registered users can change their password under My Account. To do this, the current password and the new password must be entered and updated. Please note the minimum requirements for the password. These appear when you move your mouse over the ‘New password’ field.

To change the password

How do I log in to the website?

You can log in directly with your user data via the Log in button (https://www.hiwin.de/en/login). Before logging in for the first time, you need to register; see "How do I register?" (https://www.hiwin.de/en/customer-registration).

To the registration

Why haven’t I received a confirmation e-mail?

A confirmation e-mail is normally sent each time an order is successfully placed. If this is not the case, your e-mail address may have been saved incorrectly or the order may not have been placed correctly. If this happens, please contact our support team at shop-registry@hiwin.de


What are the advantages of logging in?

Registered users can manage their own personal customer area and can also view prices and delivery times for the products. Configurations and designs as well as shopping baskets can be saved in the personal customer area.

To registration

What data concerning me is stored?

We only store the data you enter in the registration form. Further information can be found in our data protection policy https://www.hiwin.de/en/datenschutz

To registration

Can I re-order an article?

Registered users can view their previous orders in the personal customer area under “My orders” (https://www.hiwin.de/en/my-account/orders). Previously ordered articles can be conveniently placed in the shopping basket and ordered again. There is also a direct quick ordering function in the shopping basket.

To my orders

Can I order my configured CAD model via the online shop?

Configured products can be placed in your shopping basket and then ordered.


Can I save a configuration and order it later?

Registered and logged-in users can either save their configuration under My projects or add it to the shopping cart. The configuration is then stored there temporarily. You can order the configuration at a later date.

To my projects

Preselection/non-modifiability of attributes through anchor element in the sizing tool

With the help of our sizing tools for linear guideways, linear axes and ball screws, you can calculate and select the right product for your desired application. The selected products must then be configured before ordering them. As a result of the technical calculation, it may no longer be possible to select specific properties/attributes in the configurator, as the product would then no longer be suitable for your application.


How do I access my CAD model?

You can select the desired product using the product finder (https://www.hiwin.de/en/Products/c/3952) and request the desired data on the detailed product page under "CAD data”. The CAD data will then be sent to you by e-mail right away. You can also start the product configurator under Service -> CAD configurator (https://www.hiwin.de/en/service/cad-konfigurator), configure the desired product and then request the CAD model in the same way.

To the CAD configurator

How can I change my terms of delivery?

Our standard delivery condition is FCA. To request other delivery terms, please speak to your personal contact partner or contact our support team.

To my contact person


Was mache ich, wenn meine Bestellung an eine abweichende Lieferanschrift gesendet werden soll?

Die Lieferanschrift wird von unserem Vertriebsinnendienst angelegt. Bitte schicken Sie die gewünschte Lieferanschrift an shop-order@hiwin.de


Where can I find the General Terms and Conditions?

You can find our GTC at https://www.hiwin.de/en/agb

To the AGB


Wohin kann ich mich hinwenden, wenn ich technische Fragen zu Produkten habe?

Bei Fragen zur technischen Machbarkeit wenden Sie sich gerne direkt an unseren technischen Vertriebsinnendienst und senden Sie eine E-Mail an info@hiwin.de



Wie kann ich den Bestellcode für Kugelgewindetriebe entschlüsseln?

Die Entschlüsselung des Bestellcodes wird im jeweiligen Katalog der Produktkategorie erläutert. Gehen Sie hierzu unter Downloads und wählen Sie mit Hilfe der Filterfunktion den Katalog des gewünschten Produkts aus. Hier erhalten Sie alle Informationen zum Bestellcode.

Zu den Downloads

Can I save a design?

You can save a design at any time via the “Save” button. When you click this button after opening a new design for the first time, your personal Sizing-ID is generated. You can use the ID to re-open your design and continue the process at a later date. In order to do this, however, you need to make a note of your Sizing-ID. As an additional advantage, registered users can save a design in their personal customer area under “My projects”. They can then re-open the calculation and continue the process later under "My account" -> "My projects" (https://www.hiwin.de/en/my-account/hiwinprojects).

To my projects

Can I size my configured product?

An individually configured product cannot be sized. The sizing tool merely serves to calculate a suitable product based on your application data. Configuration is carried out in the CAD configurator after selecting the appropriate standard product.


How can I share designs with others?

Every design is allocated a so-called Sizing-ID when it is saved for the first time. Making a note of and sharing this Sizing-ID allows you to open the design at a later date, in another browser or on a different PC. To do this, go to Service -> Sizing tools (https://www.hiwin.de/en/service/auslegungstool), enter the Sizing-ID in the first tile and click “Continue sizing”. Simultaneous editing of a design is not possible.

To the sizing tool

Do I need to install software in order to use the online tools?

No installation is required to use our online tools. A functioning internet connection is all you need to use all services.

To the sizing tool

How does the sizing tool for linear axes work?

You can access the HIWIN calculation tool for linear axes (single axes, double axes and cantilever axes) via Service -> Sizing tool (https://www.hiwin.de/en/service/auslegungstool). Simply click the corresponding tile Linear axes. You can then enter your known data for a required application in the sizing tool. Some information is required by the sizing tool (compulsory details) in order to calculate an appropriate linear axis. There are also optional fields and values which are automatically generated by the calculation tool, but can in some cases be adapted. These data and values are explained and listed in the sizing tool itself under the information button. When you have entered the relevant data, the HIWIN sizing tool calculates the appropriate product for your application. When you have completed the design process, you can configure this product according to your requirements in the HIWIN CAD configurator and place your order. You can also download a datasheet of your calculation in PDF format. If you have any doubts, we will of course be glad to assist you in person, over the phone, by e-mail or via live chat.

To the sizing tool

How do I apply for an advertised vacancy?

Please send applications, in PDF format only, to juelide.altan@hiwin.de. You can find further information under https://www.hiwin.de/en/karriere-uebersicht

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